2016. augusztus 25., csütörtök

Home Staging alapjai, avagy az ingatlanfelkészítés eladásra apró praktikái

A sikertelen ingatlan eladásnak számos oka lehet. Például lehetnek olyan hibák, melyeket éppen az ingatlaneladók követnek el.  

Adom, nem adom

-        Az ingatlan tulajdonosa árulja ugyan otthonát, de nem készült fel arra, hogy azt megvegyék. Ennek az az egyszerű oka, hogy nem tud hova menni, így visszalép az eladástól, vagy a vevő lép vissza, mert döntésképtelen a tulajdonos. Ha elkezdem hirdetni a lakásomat, akkor akár már holnap is jelentkezhet rá valaki, hogy megvegye. Így fontos, hogy legyen forgatókönyvem a hogyan továbbra!

Csak pontosan kérem!

-       Több ingatlanosnál meghirdetik, és más árakat, más adatokat adnak meg. Ragaszkodni kell ahhoz, hogy minden ingatlanközvetítőnél azonos paraméterek szerepeljenek az ingatlanról, mert csak így lesz hiteles.

Katt!

-       Alapvető hiba a sokszor pocsék, homályos, rossz szögből fotózott, sötét képek. De láttam már fejjel lefelé fordított képet is a hirdetéshez feltöltve. A képek adják az első benyomást az ingatlanról, és ha azok a lakás nem előnyös oldalát mutatják, akkor az a benyomás sem lesz pozitív. Lehetőleg nappali fénynél készüljenek a képek és ehhez alkalmas eszközzel. Lehet részleteket is kiemelni egy-egy szobából, de a tereket is meg kell mutatnunk a képeinken.

Mennyi az annyi?
-
Ha nem reális áron akarjuk az ingatlanunkat értékesíteni, akkor az, nem lesz vonzó a vevőknek. Rengeteg hirdetés közül lehet válogatni, és sok hasonló paraméterekkel rendelkező lakás vagy ház van a kínálatban, ezért nagyon fontos a megfelelő ár/értékarány meghatározása. Persze, ha mi valami többet adunk, mint az átlag, akkor lehetünk drágábbak, de a kiindulási alap akkor sem lehet a csillagos ég, hacsak nem van időnk kivárni azt a vevőt, aki megveszik drágán is.

Csillogjon, villogjon!

-        Az alapvető hibák közé tartozik, hogy már a hirdetés képein is látszik a rendetlenség, néha még a kosz is. Olvastam ugyan olyan kommentet egy ilyen témájú cikknél, hogy: „ Engem nem érdekel, ha kosz van, majd én kitakarítok, ha megveszem”. Lehet, van pár ember, aki így gondolkodik, de a többség nem. Ahogy a képeken is, úgy a személyes megtekintésnél is alap elvárás a makulátlan tisztaság, és rend (ez vonatkozik a kertre is csalási házak esetében) Mivel az előbbiekben már írtam, az első benyomás nagyon fontos. Sokszor már ott eldől, hogy lesz-e üzlet vagy nem. Ha eladóként nem is így gondoljuk, de mivel a vevők nagy része viszont így, ezért az ő fejükkel kell gondolkodnunk az eladásnál. Nekik tetsző dolgokat kell mutatnunk.

Alaprajz van? 

-       Egyre több hirdetésnél találkozok már alaprajzokkal, régebben ez nem így volt. Úgy látszik azért haladunk a jó irány felé. A vevők szeretik, mert a képek alapján nem tudják elképzelni, és sokszor nem is látszik a helyiségek elrendezése. Az alaprajz akkor jó, ha méretarányos, és pontos. Egy tervrajzról fotózott alaprajz, rossz minőségben sem megfelelő, van, hogy még nagyítva se látni belőle semmit.

Dobozoljunk!

-         Az utolsó, de annál nagyobb hiba, amivel találkozni lehet, az a túlzsúfolt lakás. Nekünk, ott élőknek lehet, hogy nem az, mert mi így szeretjük. A konyhában minden elérhető helyen van, a gyerekjátékok rendben vannak ugyan, de dugig van vele a nappali, a könyvespolc roskadozik sok könyvtől, a fürdőszobában kéznél van minden pipere, a hűtőn a sok mágnes és gyerekrajz. Az otthonunk tele van személyes dolgainkkal, képekkel, emléktárgyakkal. Ezek nekünk mind kedves dolgok, de a vevőknek nem azok, még akkor sem, ha cukik azok a képek.

Ha valaki lakást akar vásárolni, akkor a kereteihez mérten ugyan, de érzelmi alapon fog dönteni. A mi személyes tárgyaink miatt, nem fogja érezni, hogy ez az ő otthona lesz. A zsúfoltság miatt, pedig a térérzete is kisebb lesz, mint a valóság. Ha már úgyis rákészültünk a költözésre, akkor tessék elkezdeni dobozolni. Minden olyan dolgot, amit nem használunk nap, mint nap. Tudom, hogy például a gyerekjátékokat nem lehet kipucolni a lakásból, mert az háborúhoz vezetne, de a fotó erejéig legalább tegyük el őket szem elől.

Ha a fentieket betartjuk és alkalmazzuk, már sokat tettünk az eladás érdekében. Aki azonban biztosra akar menni, annak még vannak lehetőségei, nem is kevés, de ezt egy másik bejegyzésben olvashatjátok, ez már így is hosszúra sikeredett. 



Ha még több lakberendezési ötlettel szeretnétek találkozni, akkor kövessetek a facebook-on is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése